Miljödomstolens beslut gällande okänd radiosignal – Erkänner att man kan få de symtom jag har av RF-strålning

I MMDs beslut skriver de: I detta mål är då fråga om de skäl som har framförts har sådan relevans att det kan antas finnas någon hittills okänd verksamhet som kan medföra olägenhet i miljöbalkens bemärkelse i Silverins bostad, eller skäl att ändå mäta strålningen. Någon
förekomst av strålning med frekvens högre än de frekvenser som används inom
mobiltelefoni har inte påvisats, och det är just därför som Silverin begärt mätning.
Den enda indikation som föreligger är Silverins upplevelse av kroppsliga besvär, för
vilka det i och för sig vore en möjlig orsak att finna i mycket höga strålningsnivåer

Här erkänner MMD att de symtom jag har kan uppträda vid högre nivåer, men eftersom jag är elöverkänslig får jag ju dessa symtom vid mycket lägre nivåer.

Jag begärde att Torsås kommun skulle göra mätningar i min bostad då jag har hälsoproblem med en radiosignal från söder. Intressant är att domstolen inte nämner att en person som inte är elöverkänslig men varit utbränd kände av signalen och säger spontant när vi står och pratar om annat ute på min veranda. Hon säger plötsligt: ”Å vad är det som är så starkt och det kommer därifrån”,  och så pekade hon med att handen rakt söderut, precis från det hållet jag själv känner denna signal. Sedan tillägger hon: ”hade jag bott här hade jag blivit sjuk”. Till saken hör att jag inte nämnt något om denna radiosignal. MMD nämner heller inte att signalen även inaktiverat ett getingbo under takpannorna på södersidan och att det samtidigt var full aktivitet i ett getingbo på norra sidan av huset, också under takpannorna.

De hade tagit beslut  2014-02.27, men jag hade inte fått brevet. Det var först när jag kontaktade MMD som jag fick veta att de skickat beslutet. Ett domstolsbeslut som man kan överklaga borde skickas som rekommenderat brev. När jag frågade vad jag skall göra nu då jag tänker överklaga beslutet eftersom jag antar att jag kommer att få nej. då visste de inte. Det var först när jag sökte på nätet som jag fick veta att man kan ansöka om försutten tid till hovrätten. Det borde MMD ha upplyst mig om.

 

Växjö TR M 1600-13 Dom 2014-02-27

Kommentera

