Jag vill må bra NU när jag lever, inte när jag ligger i kistan

Fick ett mejl igår som gör mig fundersam. Vilka rykten som än sprids om mig, så var jag aktiv 10 år före journalisten Mona Nilsson. Jag klarade mig alldeles utmärkt utan henne då och jag klarar mig alldeles utmärkt utan henne nu, likaså en fullständigt inkompetent FEB-styrelse.

Jag har mitt eget kontaktnät både i Sverige och utomlands. Vem som helst kan hålla koll på PubMed. Jag har en hel låda full med äldre forskningsrapporter.

Det är heller inte förtal det Strålskyddsstiftelsen skrev på sin webbsida tidigare, vilket det finns flera vittnesmål till. Det var ju sant att de försökte sätta psykstämpel på oss. Jag har sparat texten ifall man tänker förneka det. Det är heller inte förtal det styrelsen skrev i en offentlig handling till MD, att elöverkänsliga är en svag utsatt grupp som har en nedsatt kritisk förmåga. Den som vill se hela skrivelsen kan läsa den här MÅL nr C 12/14 se punkt 9.10. Det står ju klart och tydligt skrivet, att styrelsen skriver detta i en offentlig handling om sina medlemmar, vilket borde ha upprört tillräckligt många för att kräva styrelsens avgång.

Sedan hör jag ord som att vi får offras för saken. Av vilken anledning skall de elöverkänsliga offras för saken? Av vilken anledning skall de redan skadade offras? Av vilken anledning skall vi år ut och år in torteras plågas och sakna mänskliga rättigheter och rätten till vårt hem och rätten till ett tillgängligt samhälle? Elöverkänslighet har nu funnits i 30 år. Det finns personer som i 30 år har plågats av mikrovågsstrålningen, själv har jag plågats i 22 år. De som säger att vi får offra oss för saken är INTE elöverkänsliga, eftersom de uppenbarligen inte förstår hur det är att vara elöverkänslig.
Men av vilken anledning har omgivningen rätt att göra intrång i våra hem så att vi dag ut och dag in plågas av denna mikrovågsstrålning? Jag vill må bra NU när jag lever inte när jag ligger i kistan

Kommentera

