Mitt brev till Vänsterpartiet som nu också infiltrerats av mobilindustrin

Hej!
Allra först vill jag presentera mig. Jag heter Solveig Silverin och har alltid tillhört Grön Vänster. Jag är miljöingenjör och har arbetat på länsstyrelsen i Kalmar som miljöhandläggare. Jag blev bildskärmsskadad i början på 1990-talet och har sedan dess varit aktiv gällande hälsoriskerna med mobiltelefonins spridning av miljöfrämmande mikrovågor i vår livsmiljö. Jag tillhör de mest kunniga inom det området idag och har lång beprövad erfarenhet att leva med funktionsnedsättningen elöverkänslighet.

ERIS står för Elöverkänsligas Rätt I Samhället. De skickade ut en enkätförfrågan inför valet till samtliga riksdagspartier. Enkäten innehöll sju frågor gällande partiernas syn på funktionsnedsattas rätt att vara och leva som medborgare i Sverige och frågorna gällde funktionsnedsättningen elöverkänslighet. Det svar VP gav utmärkte sig markant från övriga partier i de flesta frågor. De avvisade elöverkänsligas rättigheter med att hela tiden svara att det inte är vetenskapligt belagt. VP:s svar är nedsättande och elöverkänslighet bortförklaras som oro för tekniken, vilket är en gammal förlegad klyscha. Svaren har upprört många som har förtroende för VP.

Svaret som VP gav i ERIS enkät kommer att orsaka många förlorade röster för VP och det är olyckligt. VP är ett viktigt parti som motvikt till den teknikhysteri som för närvarande råder, där man fullständigt glömt bort människan i samhället.

Av en slump ”springer jag på” en vänsterpartist, Mikael von Knorring, på en Twittersida, där en person från VoF ( den ökända lobbyistföreningen Vetenskap- och Folkbildning) som hänvisar till von Knorrings blogg och under rubriken ” Vänsterpartiet  och Naturvetenskaplig Forskning”.

Jag läser bland annat här hans inställning till strålskadan elöverkänslighet. Jag har varit kontakt med Knorring som visar sig vara en okunnig person inom både teknik, elöverkänslighet och klimatfrågor. Knorring har tydligen varit med i partiet länge enligt honom själv 20 år och han sitter vad jag kan se i partikansliet.

Jag har sett precis samma utveckling inom Miljöpartiet. Både Miljöpartiet och Vänsterpartiet har stått för en samhällsutveckling för alla samhällsmedborgares bästa och båda dessa partier har därför blivit starkt infiltrerade av främst mobilindustrin för att driva igenom den trådlösa tekniken, trots att allt fler blir sjuka av den.

Jag har granskat hur lobbyisterna arbetar och de inriktar sig främst på de organisationer, partier och myndigheter som är det största hotet mot deras verksamhet. Jag vill därför varna för dessa personer som har samma framtoning som von Knorring. Även om han förnekar att han är lobbyist så är han det. Jag känner igen allt det han skriver som typiska lobbyistverksamhet. Han lobbar för trådlös teknik och enligt honom måste utvecklingen gå framåt oavsett om stor del av befolkningen skadas. Så har ju alltid industrin resonerat så och mobilindustrin idag.

Här måste partierna sätta ner foten. Det är människan som är viktig i samhället inte tekniken. Människan har rätt till sin hälsa, till sin bostad. Varje människa har rätt till sitt liv. Mobilindustrins miljöfarliga verksamhet är en extremt storskalig verksamhet som pågår dygnet runt, men som trots det inte har prövats i miljöbalken, märkligt nog.

De som blivit skadade av den artificiella strålningen har skaffat sig en hel del kunskaper och erfarenheter som de politiska partierna borde ta del av, eftersom vi vet en hel del om varför en del elektronik är hälsovådlig och söker efter bättre alternativ. Man skall komma ihåg, att många som blivit strålskada är personer som uppskattat och nyttjat den nya trådlösa tekniken. Klyschor som oro och rädsla för tekniken eller bakåtsträvare är tröttsamt att höra. De som känner oro och är rädda för tekniken blir inte elöverkänsliga eftersom de undviker den. Det är de som nyttjar tekniken intensivt som blir strålskadade och elöverkänsliga.

Jag har gjort en del mätningar av strålningen i vår livsmiljö och sanningen är, att de personer som även har hög belastning av strålning där de sover, tycks vara de som skadas och blir elöverkänsliga. Alltså hög belastning av strålning kan leda till strålskadan elöverkänslighet. Se en av mina första filmer som visar ett sovrum fullt av hög strålning från diverse trådlösa system från omgivning. Mätningen är gjord i en lägenhet i Umeå hos en bekant.

Trådlös teknik är också ett enormt energislöseri om vi skall ta hänsyn till klimatförändringarna.

Jag kommer nu att lämna ett förslag till VP, så att ni som parti ligger i framkanten för ett uthålligt samhälle för nu levande och kommande generationer. En sjuk befolkning är ingen samhällsutveckling. Det är en avveckling av samhället. Jag ger också MP mitt förslag till bättre miljövänlig och hälsovänlig teknik.

Slutligen, ofta får man höra att bakgrundsstrålningen är hög från solen, ja i de högre extremt korta frekvenserna, men solen avger nästan inga mikrovågor. Bakgrundsstrålningen för mikrovågor ligger runt 3-5 pikowatt per kvadratmeter i effekttäthet. Den artificiella strålningen, lågt räknat, ligger i medelvärde på 3 milliwatt per kvadratmeter och pågår dygnet runt. Enligt SSM:s mätningar 2013  ligger den artificiella strålningen långt högre i tätorter

Viktigt att veta är, att solens strålning påverkar det yttersta hudlagret, vilket vi har en genetisk anpassning till, vi blir bruna. Mikrovågor (1 m – 1 mm) tränger in 12 cm i kroppen i frekvensområdet 2,5 GHz som nyttjas mest i den trådlösa tekniken. Enligt Försvarets radarskola absorberas frekvensområdet 1 GHz – 3GHz till 100 % i de inre organen. Varken människor eller djur har ett genetiskt skydd mot mikrovågor. Se min illustrativa film  den ger en viss förståelse för vad elektromagnetisk strålning är och vad mikrovågor är.

Mitt förslag till miljö- och hälsovänlig teknik som jag vill se att VP (jag hoppas MP också driver denna miljöpolitik) driver kommande mandatperiod, se medskickat dokument.

Mvh
Solveig Silverin ”Grön Vänster”
Svenska Riksförbundet för El- och Mikrovågsskadade
Jag har också fått svaret på varför HSO ordförande och vänsterpartisten Ingrid Burman, skyddar  Elöverkänsligas Riksförbunds styrelse då  styrelsen bryter mot förbundets stadgar. Det finns flera tydliga indikationer men också vissa belägg att personer inom styrelsen och Hillertvännerna har kopplingar till mobilindustrin. Det var ju en voffare som var kritisk till att jag var kritisk till Micael och Maria Hermansen, bland annat En voffare som har nära kontakt med Per Edman som sitter i Stockholms läns landsting som folkpartist och där finns ju tomten Hillert också. De två har fått uppgiften att bryta ner förbundet, misstänker jag på goda grunder.
2 thoughts on “Mitt brev till Vänsterpartiet som nu också infiltrerats av mobilindustrin

  1. Hej Solveig!
    Har mött obehagliga attityder från Vänsterpartister angående elöverkänslighet på Facebook, forskade därför lite och upptäckte att de blivit megafon för VoF, vilket nu slutligen tydligt bekräftats av dig.
    Undrar var du skickade inlägget ovan? Grön vänster har en Facebook-sida såg jag – har du skrivit där? Jag känner mig, åtminstone just nu, intresserad av att kanske agera gemensamt på något sätt, kanske påtala för dem detta om VoF och hur storföretagen arbetar? Skriva till partiledningen?
    Jag blir inte klok på att de är så naiva i fråga om VoF, storföretagsmakt etc. Min kusin som är aktiv i Vänsterpartiet framstår mer som medlem i VoF än som Vänsterpartist numera. Har VoF kurser för dem eller hur har det här gått till? De tycker det är helt OK att behandla sjuka/skadade människor som inte vatten värda plötsligt – ”inte evidensbaserat” så då behöver man inte behandla drabbade människor som människor, och att förlöjliga dem verkar helt accepterat och normalt. Tolerans, respekt, kärlek – gäller vilka människor? – absolut inte alla.

    Vänliga hälsningar XXXX XXXXX

    • VoF har fått uppdraget att tysta ner att elöverkänslighet är ett hälsoproblem förknippat med mobilindustrins miljöfarliga verksamhet. Redan hösten 1995 sade professor Sture Lidén, Karolinska institutet, i TV att Elöverkänslighet skall tigas ihjäl, det handlar alltså inte om forskning utan skulle tystas ner, eftersom mobilindustrin kände till hur farlig mikrovågsstrålningen är, och att de nyttjar de absolut farligaste mikrovågorna runt 2,5 GHz som absorberas till 100 % inne i kroppens organ. De har också ökat strålning flera miljarder över vad vi biologiskt tål . Det finns nästan ingen naturliga radiofrekvent strålning än mindre naturliga mikrovågor. Mobilindustrins verksamhet är att betrakta som folkmord eftersom den pågår dygnet runt och påverkar allt och alla. Den artificiella mikrovågsstrålningen är oerhört cancerogen. På bara några år har cancerfallen ökat med 70 % per år i Europa enligt WHO, och nu har man otur om man får cancer. Nej de har inte otur, de nyttjar den trådlösa tekniken. Ansvariga är inte riktigt kloka kort och gott.

Kommentera

